tjoffidoffi.blogg.se

Matbloggstoppen Det här är en matblogg för stora och små. En familjematblogg! Vi som driver denna blogg är Vera (10 år) och hennes pappa Thomas (44 år). Livet är för kort för att äta dåligt. Med dåligt menar vi mat som består av en massa mindre bra halvfabrikat och som saknar det där lilla extra. Välkommen att följa oss!

mjuk pepparkaka

Publicerad 2014-10-12 16:33:00 i Allmänt,

ja, mjuk pepparkaka... En favorit hos mig [inte hos pappa]. Jag har iallafall bakat mjuk pepparkaka idag. Kanske lite tidigt... Men det viktiga är att det är gott! I detta receptet ska man ha lingonsylt i kakan lite underligt kanske... Jag gillar alla kakor, ett kakmonster är här!!! Hehe ni kan väl hålla med om att kakor är gott, speciellt mjuk pepparkaka.... Jag går runt och längtar, och längtar till jul... snö.... tomten...paket...mysiga lyktor... Ja det finns mycket bra med julen. Om man längtar så till jul, varför inte baka pepparkaka/mjuk pepparkaka? Nu låter jag säkert tråkig och hypnotiserad av julen... Men iallafall hittar du en bild på kakan och recept lite längre ner. Jag hittade receptet i "Rosendahls trädgårdscafe" en bok med många smaskiga, goda och läckra recept, bland annat mjuk pepparkaka... Var lite uppmärksam de sista 10 minuterna på gräddningen det kan gå väldigt fort. Jaja hoppas verkligen din kaka blir hur god som helst! Lycka till! juliga hälsningar Vera!

 

JAG ÄLSKAR JULEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
 
 
 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vera & Thomas

Vi är matlagningstokiga och hoppas att även du ska bli det. :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela